سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اوج دانش، بردباری است . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :1
بازدید دیروز :13
کل بازدید :21935
تعداد کل یاداشته ها : 18
103/2/26
3:21 ص

h/2091 

بسم الله الرحمن الرحیم

در حال حاضر صنایع دفاع وابسته به وزارت دفاع ، طی پروژه های مختلفی همچون اورهال ، تعمیر و نگهداری انواع هلیکوپتر رتبه نخست را احراز نموده است. در زمینه تولید و طراحی نیز پیشرفتهای قابل ملاحظه ای داشته است، در میان این پیشرفتها می توان به تولید هلیکوپترهای ملی ، هلیکوپتر شاهد ، بهینه سازی و ارتقاء انواع هلیکوپترهای ترابری و هجومی نام برد.

هلیکوپتر شکاری

panha

H/2091

محصول دفاعی جمهوری اسلامی ایران

اخیرا هلیکوپتری شکاری مشابه کبری اما با کارایی بالاتر به نام شکاری h/2091 که شگفتی و خشم کارشناسان نظامی غربی بالاخص ایالات متحده را برانگیخته است ،توسط مهندسین صنایع دفاع طراحی و تولید گشته است ، که نوید جهشی بلند بر تارک تکتولوژی روز دنیا را می دهد. مراحل ساخت2091 در پنها انجام و طراحی آن به سفارش نیروی هوایی سپاه انجام گرفته است. از ویژگی های آن می توان به کا بینی جدید با شیشه های دو جداره تخت و ضد گلوله و بدنه مقاوم سازی شده با آلیاژهای چند لایه مقاوم و نگهدارنده چرخانه دم می توان برشمرد . چون محل نصب این موشکها مورد مقاوم سازی قرار گرفته است، کلیه این هلیکوپترها توانایی حمل موشک تاو یا طوفان(نمونه ی ساخت صنایع دفاع) در غلافهای 4 تایی را دارند. سرعت و مانور این هلیکوپترها در قیاس با کبری در حد بالایی ارتقاء یافته است .همچنین از لحاظ شکل ظاهری نیز طراحی بهتری نسبت به کبری دارد.نیز قابلیت پرواز در انواع اقلیم های مختلف با ماموریت های متنوع ، قابلیتی دو چندان به آن بخشیده است. موتورهای ارتقاء یافته این هلیکوپتر حدود 5/1 برابر کبری قدرت بیشتری دارند. دقت هدفگیری با کمترین خطا، و پرواز در ارتفاع بالاو رادار با قدرت تشخیص از 230 کیلومتری و نیز هشدار دهنده ضد موشک از دیگر ویژگی های آن می باشد.

همچنین در طراحی 2091 نهایت تلاش جهت راحتی خلبان انجام شده به طریکه خلبان در 2091 به راحتی همه اطراف خود را می تواند مشاهده نماید. مهندسین صنایع دفاع بر روی اینکه بتوان در جهت خلاف حرکت 2091 شلیک انجام داد در حال کارشناسی این طرح می باشند.که در صورت موفقیت توان رزمی این شکاری به مراتب بالا خواهد رفت.

تا کنون در حدود 10 فروند از این نوع هلی کوپترها ساخته شده ، که تماما در اختیار نیروی هوایی سپاه می باشند. موشکی و نظامی معتقد است 2091 در صورت تکمیل ، جایگزینی مناسب برای کبری ها خواهند بود.

در تصویر زیر تفاوت 2091 با کبری کاملا مشخص است .همچنین تصویری از کارخانه ساخت کابین و قسمت های مختلف بالگردهای کبری در مجتمع صنایع دفاع در کنار 2091 آورده شده است.

مشخصات فنی :

نام :h/2091

نوع: هلیکوپتر تهاجمی / پشتیبانی ضد زره

کشور سازنده : جمهوری اسلامی ایران

حداکثر سرعت: 236 کیلومتر بر ساعت

حداکثر برد: 600 کیلومتر

طول: 16متر

بلندی: 4 متر

قطر ملخ: 13 متر

وزن خالی: 2802 کیلوگرم

حداکثر وزن برخاست: 4530 کیلوگرم

تسلیحات: تیربار سه لوله ی 20 میلیمتری "ام 197"، قابلیت حمل هشت موشک ضد تانک و موشکهای هوابه هوا و مقره های راکت انداز؛ قابلیت نصب موشکهای دوشپرتاب میثاق 2.

منبع موشکی نظامی