سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرگاه مرد با ایمان برادر خود را خشمگین ساخت ، میان خود و او جدائى انداخت . [ گویند : حشمه و أحشمه ، چون او را بخشم آورد . و گفته‏اند شرمگین شدن و خشم آوردن را براى او خواست . و آن گاه جدائى اوست ] . [ و اکنون هنگام آن است که گزیده‏هاى سخن امیر مؤمنان علیه السّلام را پایان دهیم ، حالى که خداى سبحان را بر این منّت که نهاد و توفیقى که به ما داد سپاس مى‏گوییم . که آنچه پراکنده بود فراهم کردیم و آنچه دور مى‏نمود نزدیک آوردیم . و چنانکه در آغاز بر عهده نهادیم بر آنیم که برگهاى سفید در پایان هر باب بنهیم تا آنچه از دست شده و به دست آریم در آن برگها بگذاریم . و بود که سخنى پوشیده آشکار شود و از آن پس که دور مینمود به دست آید . و توفیق ما جز با خدا نیست . بر او توکل کردیم و او ما را بسنده و نیکوکار گزار است . و این در رجب سال چهار صد از هجرت است و درود بر سید ما محمد خاتم پیمبران و هدایت کننده به بهترین راه و بر آل پاک و یاران او باد که ستارگان یقین‏اند . ] [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :15
بازدید دیروز :7
کل بازدید :21973
تعداد کل یاداشته ها : 18
103/2/30
6:26 ع

 بولدوزر نظامی M9 .... گاو شخم زن ارتش ایالات متحده 

به نام خدا

در این تاپیک به معرفی مختصر بولدوزر نظامی M9 می پردازیم .






















این بولدوزر در سال 1986 توسط گروه کاتر پیلار که یکی از زیر مجموعه های جنرال دینامیکز است ، ساخته شد . هم اکنون ارتش آمریکا دارای تعداد تقریبی 500 دستگاه از این بولدوزر ها می باشد . این بولدوزر ها در عملیات طوفان صحرا و همچنین در جریان عملیات ساقط کردن رژیم صدام شرکت داشتند و عملکرد عالی خود را به خوبی به نمایش گذاشتند . وظیفه اصلی این بولدوزر ها حفر کانال و ایجاد خاکریز برای محافظت از هویتزرها و MLRS ها و سایر سیستم های توپخانه ای می باشد که با این کار به افزایش ضریب امنیت سیستم های توپخانه ای کمک می کنند . این بولدوزر در قسمت جلوی خود دارای یک بیل تیغه ای و یک بیل کاسه ای می باشد که پشت سر هم قرار دارند و بسته به نوع نیاز از یکی از آنها استفاده می شود . در مواقعی که از این بولدوزر در کار مسطح سازی و جابجایی وسایل بی مصرف و این گونه امور استفاده می شود ، از بیل تیغه ای استفاده می شود و در مواقعی که هدف حفر زمین باشد از بیل کاسه ای برای حفر و جابجایی خاک استفاده می شود . سیستم تعلیق این خودرو از نوع هیدروپنوماتیک می باشد و به بولدوزر این امکان را می دهد که هر سمت بولدوزر را بالا و یا پایین تر از سایر سمت های خودرو قرار بدهد . بدنه اصلی این بولدوزر از آلومینیوم است که لایه های زره از جنس فولاد نیز بر روی آن قابل نصب است که به این طریق ایمنی آنها بهتر می شود . همچنین این بولدوزر در برابر عوامل NBC کاملا مقاوم است . این بولدوزر در برابر گلوله های سبک و ترکش توپخانه مقاومت بسیار خوبی دارد . این بولدوزر فاقد هر گونه تسلیحات می باشد و معمولا در مکانی که این بولدوزر مشغول به فعالیت است خودروهای IFV و تانک های سبک مثل برادلی و شریدان از آن پشتیبانی می کنند . این بولدوزر دارای یک خدمه می باشد که این یک خدمه نیز یک مهندس می باشد . این مهندس در این بولدوزر دارای دو دستیار نیز می باشد . این بولدوزر از یک موتور مدل V903C کمنز ( موتور کشنده ها و کامیون های آمریکایی که هم اکنون در ایران وجود دارند مثل ماک همگی ساخت کمنز می باشند ، همچنین لودر ها و بولدوزرهای کاتر پیلار ایران ) با قدرت 300 اسب بخار می باشد . موتور و سیستم انتقال قدرت در عقب بولدوزر واقع شده اند . این بولدوزر کاملا دو زیست می باشد و می تواند هم در خشکی و هم در آب به حرکت خود ادامه دهد . حداکثر سرعت این بولدوزر 45 کیلومتر بر ساعت است و بر روی آب می تواند با سرعت 5 کیلومتر بر ساعت به حرکت خود ادامه دهد .





























این بولدوزر دارای 25 تن وزن می باشد ، 6.1 متر طول و 3.2 متر عرض و 2.66 متر ارتفاع این بولدوزر می باشد که با این مشخصات می توان آنرا به راحتی توسط هواپیماهایی مثل هرکولس حمل کرد . این بولدوزر ها در طول این مدت بارهای بار مورد بهسازی قرار گرفته اند و بارها تغییراتی بر روی آنها انجام شده است . هر چند تا سالهای آینده قرار است که بولدوزر مدرن و پیشرفته KODIAK ، که محصول مشترک آلمان و ایالات متحده می باشد ، به طور گسترده تری وارد خدمت ارتش ایالات متحده گردد ، ولی ارتش ایالات متحده هیچ طرحی برای خارج کردن این بولدوزر ها از سرویس ندارد و گفته می شود که قرار است حداقل تا 20 سال آینده این بولدوزر ها در سرویس باقی بمانند . ارتش ایالات متحده در حال حاضر تعداد 500 دستگاه از این بولدوزر ها را در اختیار دارد . به جز آمریکا رژیم اشغالگر قدس نیز به تعداد 190 دستگاه از این بولدوزر ها را در اختیار دارد .








تهیه کننده / علی محمدی

هر گونه استفاده از این مطلب تنها با ذکر نام تهیه کننده و نام منبع ( سایت میلیتاری ) مجاز و مشروع است .